close

  


[Verse 1: Khalid]

Sorry if it's hard to catch my vibe, mmm

如果我的情緒令你覺得難以掌握,抱歉

I need a lover to trust, tell me you're on my side

我需要一個值得信任的愛人,請告訴我你是站在我這邊的

Are you down for the ride?

你願意跟我一起踏上這段旅程嗎?

It's not easy for someone to catch my eye

其他女孩想要引起我的主意沒有那麼簡單

But I've been waitin' for you for my whole damn life

但是我花費了一整個人生在等待你的出現

For my whole lifetime

等了一整個人生


[Pre-Chorus: Khalid]

Don't be afraid to tell me if you ain't with it 

不要害怕告訴我你不想要

I see you're focused, yeah you're so independent (independent)

我可以看得出來你很專注,你非常的獨立

It's hard for me to open up, I'll admit it (I'll admit it)

我承認,我很難對別人敞開心胸

You've got some shit to say and I'm here to listen

你有話要說,而我在這裡準備聽你說


[Chorus: Khalid & Normani]

So baby, tell me where your love lies

所以寶貝啊,告訴我,你的愛在哪

Waste the day and spend the night

浪費了一整天、耗費了一整個晚上

Underneath the sunrise

在日出之下

Show me where your love lies

告訴我你的愛在哪


[Verse 2: Normani]

I've been so into your mystery

我被你的神秘感吸引

Is it because of our history?

是因為我們之間曾發生過的事嗎?

Are you into me?

你是否也被我吸引呢?

When it feels so good, but it's bad for you

為什麼對你有害的,總是感覺起來那麼棒

Can't say I don't want it 'cause I know I do

我沒辦法否認我不想要,因為我知道我其實很渴望

Come on over, I need your company

快來找我,我需要你的陪伴

Cravin' that synergy

渴望我們在一起的感覺


[Pre-Chorus: Normani]

Don't be afraid to tell me if you ain't with it 不要害怕告訴我你不想要

I see you're focused, yeah, you're so independent (independent)

我可以看得出來你很專注,你非常的獨立

It's hard for me to open up, I'll admit it (I'll admit it)

我承認,我很難對別人敞開心胸

You've got some shit to say and I'm here to listen

你有話要說,而我在這裡準備聽你說


[Chorus: Khalid & Normani]

So baby, tell me where your love lies

所以寶貝啊,告訴我,你的愛在哪

Waste the day and spend the night

浪費了一整天、耗費了一整個晚上

Underneath the sunrise

在日出之下

Show me where your love lies

告訴我你的愛在哪

So baby, tell me where your love lies

所以寶貝啊,告訴我,你的愛在哪

Waste the day and spend the night

浪費了一整天、耗費了一整個晚上

Underneath the sunrise

在日出之下

Show me where your love lies

告訴我你的愛在哪


[Bridge: Khalid, Normani, Khalid & Normani]

If you're down, don't hide it

如果妳想要,別試著去隱藏

Feelin' me, you don't gotta deny it

感受我,你別想去否認

Baby you gon' make me overnight it

寶貝你必須陪我一整晚

Tell me, are you down?

告訴我,你想要嗎?

If you're down, don't hide it

如果妳想要,別試著去隱藏

Feelin' me, you don't gotta deny it

感受我,你別想去否認

Baby you gon' make me overnight it

寶貝你必須陪我一整晚

Tell me, are you down? (Tell me)

告訴我,你想要嗎?


[Chorus: Khalid & Normani, Normani]

So baby, tell me where your love lies

所以寶貝啊,告訴我,你的愛在哪

Waste the day and spend the night

浪費了一整天、耗費了一整個晚上

Underneath the sunrise

在日出之下

Show me where your love lies

告訴我你的愛在哪

So baby, tell me where your love lies

所以寶貝啊,告訴我,你的愛在哪

Waste the day and spend the night

浪費了一整天、耗費了一整個晚上

Underneath the sunrise

在日出之下

Show me where your love lies

告訴我你的愛在哪


———————————————

1)Love lies

Love沒問題就是的意思

而lies很容易被翻成謊言,但以文法與文意來說,這邊的意思其實是位於位在,因此翻成在哪裡。


2)Catch

除了有的意思之外還有理解的意思


3)Are you down for 

這邊是一種特定用法,他的意思不是你為了它下去嗎,而是你要不要是否願意


4)Open Up

敞開心胸接納...的意思


5)Into

Into本身的意思是進去

但在這邊要當作喜歡的意思

I’m into you. 就是我喜歡你。



arrow
arrow
    全站熱搜

    偶4della 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()